O scurta informare cu privire la obtinerea inregistrarii in Spatiu Privat Virtual al posesorilor de certificate cu semnatura digitala pentru consultarea si obtinerea de informatii online de la ANAF.
Stim deja ca serviciul Spatiul Privat Virtual („SPV”) ne ofera acces, printre altele, la urmatoarele informatii:
In baza OMFP 660/2017 privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/organul fiscal central şi persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica, pana in data de 8 martie 2018, persoanele care detineau certificat cu semnatura digitala, pentru inregistrarea in SPV, completau si transmiteau pe portalul www.e-guvernare.ro formularul C800. Formularul era transmis online si aprobarea se facea pe email in maxim 2 zile de la data incarcarii C800. Din experienta, aprobarea de autentificare in contul de SPV se transmitea in aceeasi zi, practic procedura era una operativa.
Dupa data de 8 martie 2018, pentru inscrierea in SPV, avem o procedura noua implementata de ANAF, procedura care complica putin lucrurile, pe principiul….transmitem online cererea de inregistrare, insa trebuie sa ne deplasam (ce-i drept, o singura data) si sa depunem la orice unitate teritoriala ANAF formularul cu numarul de inregistrare al cererii incarcate online, insotit de o copie de pe actul de identitate si procura care sa ateste calitatea de imputernicit, daca este cazul.
De mentionat ca, urmare a clarificarilor aduse de reprezentantii ANAF, trebuie sa stiti ca, pentru imputernicit, nu este obligatorie procura notariala (ca si in cazul formularului 150 pentru incarcare declaratii electronice), poate fi transmisa si o procura sub semnatura privata. Diferenta este ca, avand o procura legalizata de notar, dosarul cu documentele mentionate mai sus poate fi depus la orice unitate teritoriala ANAF din tara, pe cand, avand o procura sub semnatura privata, posesorul acesteia trebuie sa depuna dosarul la unitatea teritoriala ANAF de care apartine contribuabilul pentru care a facut inregistrarea in SPV.
Procedura de inregistrare nu este complicata, insa trebuie sa fiti pregatiti cu un „miniset” de documente solicitate de formular pentru a fi incarcate online.
Pentru inregistrare ca persoane juridice accesati link-ul: https://www.anaf.ro/InregPersFizicePublic/formularjuridice.jsp
Dupa completarea cererii cu informatiile obligatorii, va trebui sa atasati:
Sistemul va genera un formular de „inregistrare utilizator” cu numar de inregistrare.
Pentru a primi aprobarea in SPV, este necesar sa va prezentati la orice administratie fiscala (pentru detinatorii de procura notariala) sau la administratia fiscala de care apartine solicitantul (pentru detinatorii de procura sub semnatura privata), in termen de 10 zile de la data generarii acestui formular de inregistare. Dosarul trebuie sa contina formularul „Inregistare utilizator” generat de sistem impreuna cu documentele precizate la art. 17, alin (8) din OMFP 660/2017 (copie CI si procura pentru imputernicit).
Da, ati ghicit, inca nu este finalizat procesul de autentificare. Dupa aprobarea documentelor prezentate la ghiseu, trebuie sa asteptati emailul cu confirmarea activarii si abia dupa aceea va puteti autentifica in contul Dvs. SPV.
Succes tuturor!
2 Comments
Altel spus actele care au fost depuse online se depun si la ghiseu sa nu ne plictisim.
corect