Incepand cu anul 2019 s-au introdus facilitati pentru contribuabilii care aplica pentru sau au aprobate programe de esalonare la plata a obligatiilor fiscale in conformitate cu Cap. IV din Codul de Procedura Fiscala
Astfel, la cererea debitorului, decizia de esalonare la plata poate fi modificata pe perioada de valabilitate a esalonarii, prin includerea in esalonare a urmatoarelor obligatii fiscale cuprinse in certificatul de atestare fiscala emis de organul fiscal competent:
Modificarile aduse prin OUG 114/ 2018 mai prevad ca un contribuabil poate depune cel mult doua cereri de modificare a deciziei de esalonare la plata intr-un an calendaristic sau, dupa caz, fractie de an calendaristic.
Printr-o cerere se poate solicita modificarea deciziei de esalonare la plata prin includerea tuturor obligatiilor fiscale ce reprezinta conditie de mentinere a valabilitatii esalonarii la plata la data depunerii cererii.
Debitorul poate solicita organului fiscal competent mentinerea unei esalonari a carei valabilitate a fost pierduta din cauza nerespectarii conditiilor prevazute la alin. (2) si la art. 194 alin. (1) din Codul de Procedura Fiscala de doua ori intr-un an calendaristic, sau fractie de an calendaristic, daca depune o cerere in acest scop inainte de executarea garantiei de catre organul fiscal competent sau inainte de stingerea tuturor obligatiilor fiscale care au facut obiectul esalonarii la plata, dupa caz. Cererea se solutioneaza prin emiterea unei decizii de mentinere a valabilitatii esalonarii, cu pastrarea perioadei de esalonare deja aprobate. Exceptie de la aceasta prevedere se aplica in cazul in care esalonarea a fost pierduta ca urmare a intrarii debitorului in insolventa sau in cazul dizolvarii.
Facilitatile introduse prin OUG 114/2018 se aplica si pentru esalonarile in curs la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
In concluzie, facilitatile la procedura de esalonare la plata se refera la:
OUG 114/2018